املاک یوسف آباد

املاک و مسکن یوسف آباد

املاک یوسف آباد

املاک و مسکن یوسف آباد

پیش بینی جدید از قیمت مسکن در سال 94

مدیریت سیاست‌های کلان پولی در کشور نخستین گام در تحقق خروج بازار مسکن از رکود است. در این میان مدیریت فعالیت‌ بانک‌ها و پرهیز آنها از بنگاه‌داری ضروری است. قیمت مسکن تا پایان تابستان امسال افزایش نخواهد یافت.

حسام عقبایی  با بیان اینکه از موافقین افزایش تسهیلات بانکی در حوزه مسکن هستم، افزود: یکی از عوامل رونق اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم و به عبارتی خانه‌دار شدن آنها اعمال سیاست‌های حمایتی به منظور تامین مسکن است. برخی از اقتصاددانان با اعطای تسهیلات بانکی به دلیل اینکه باعث افزایش نقدینگی در میان مردم شده و منجر به بروز تورم می‌شود مخالفند، در جواب به این تفکر باید گفت که اگر معتقدیم نقدینگی حاصل از اعطای تسهیلات بانکی تورم ‌زاست پس چرا در طول 9 سال گذشته که تسهیلات بانکی هم اعطا نمی‌شد قیمت مسکن افزایش می‌یافت.
  
عقبایی با تاکید بر اینکه چنین شرایطی با نظریه این اقتصاددانان مغایر است، در پاسخ به سوالی در خصوص اصولی‌ترین روش اعطای تسهیلات بانکی، گفت: اصولی‌ترین روش اعطای تسهیلات بانکی در حوزه مسکن که بتواند به خروج رکود مسکن کمک کرده و تورم‌زا نیز نباشد این است که تسهیلات در اختیار انبوه‌سازان و مسکن‌سازان قرار گیرد و از طریق آنها مسکن مورد نیاز تولید شود. ولی متاسفانه ظرفیت تولید مسکن توسط انبوه‌سازان بسیار پائین است، علت پائین بودن این ظرفیت، بومی‌سازی و سنتی‌سازی مسکن است.

در حوزه مسکن و کشاورزی تغییر روش دهیم و با استفاده از روش‌های نوین به رونق اقتصادی این حوزه کمک کنیم چرا که تا زمانی که تولید مسکن به صورت بومی و سنتی انجام شود نمی‌توان بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد کرد.

هم‌اکنون حدود 10 درصد از تولید مسکن در کشور ما به صورت صنعتی و با تکنولوژی جدید و مدرن انجام می‌شود، با تولید مسکن به شیوه صنعتی و جلوگیری از سنتی‌سازی در این خصوص، ظرفیت دریافت تسهیلات بانکی افزایش پیدا کرده و می‌توان به خارج شدن مسکن از رکود کمک کرد. افزایش میزان تسهیلات بانکی در حوزه مسکن، عامل محرکه بازار این کالای اساسی خواهد بود که به تقویت تولید نیز کمک کرده و توان خانه‌دار شدن مردم را فراهم می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.